Să ştii mai multe, să fii mai bun

IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI

IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI

FISA ACTIVITATII

 

O ACTIVITATE DE SUCCES ÎN ŞCOALA ALTFEL:
 SĂ ŞTII MAI MULTE, SĂ FII MAI BUN
 COMPONENȚA DOSARULUI ACTIVITĂŢII

A.FIȘA ACTIVITĂȚII ,,IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI”
Numele și adresa unităţii de învăţământ aplicante: Colegiul Naţional „Barbu Ştirbei” Călăraşi, Str. Eroii Revoluţiei, nr.32
Nivelul/nivelurile de învățământ: liceal
Numărul elevilor din școală : 842
Numărul cadrelor didactice din școală : 52

Coordonatorul activităţii (nume și prenume, funcție, date de contact) :
- Prof. Decu Marilena, coordonator pentru proiecte si programe educative scolare si extracurriculare
e-mail: decu_mari@yahoo.com
- prof. Cristache Adriana, educatie muzicala, e-mail: cristacheadriana@gmail.com

  1. Titlul activităţii IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI
  2. Domeniul în care se încadrează : artistic
  3. Scopul activităţii: formarea capacităţii de a recepta şi exprima frumosul, ca valoare estetică fundamentală, în viaţă, mediul şcolar, literatura, arte şi relaţiile interumane.
  4. Obiectivele educaționale ale activităţii :
  • cultivarea capacităţilor de apreciere(gustul şi judecata estetică);
  • fundamentarea unei abordari intra si transdisciplinare a esteticului, in vederea largirii perspectivei social-culturale a tinerilor asupra vietii si asupra raporturilor care se stabilesc in societate;
  • promovarea unor principii care să medieze relaţionarea elevilor:colaborarea, toleranţa, munca in echipa, functionarea ca un tot unitar, integral, determinati de atingerea unui ideal colectiv etc.
  • crearea premiselor favorabile formării personalităţii elevilor, datorită valorilor estetice obiectivate în comportamentul manifestat de receptorul educaţional;
  • sensibilizarea elevilor faţă de limbajul artei;
  • formarea capacităţii de a comunica si de  a se comunica, drept o manifestare autoreflexiva a trăirii artistice;
  • încurajarea elevilor pentru a-şi dezvolta aptitudinile pentru muzică, dans, literatură, teatru, scenografie, design.
  • valorificarea activitatii cercului de lectura prin cunoasterea potentialului de creativitate literara, marturisit in precedentele manifestari literar-artistice;
  • educarea interesului pentru promovarea valorilor morale fundamentale: iubirea, sinceritatea, adevarul, credinta, demnitatea.
  1. Elevi participanţi: număr total de participanți, procent de participanți din numărul total de elevi din grupul țintă: 140 de elevi, 95% din grupul tinta.
  1.  Durata şi locul desfăşurării activităţii: 11 min., sala de spectacole „Barbu Stirbei” a Centrului Cultural Judetean Calarasi ( activitatile premergatoare spectacolului, desfasurate Colegiul National ,,Barbu Stirbei”Calarasi – confectionarea costumelor 6 ore, coregrafie 8 ore, activitati in cadrul cercului literar – 4 ore, activitati in laboratoarele de fizica, chimie, biologie – 1 ora)
  1. Descrierea activităţii. Descrieţi pe scurt activitatea, în cel mult 5-10 rânduri, menţionând elementele de succes ale acesteia (conţinut, metodele, sarcini de lucru, caracter interdisciplinar, parteneriate etc.).

       Momentul artistic,,IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI” s-a realizat prin corelarea mai multor forme de expresie artistica  (mimico-gestuala, dans, design vestimentar, creatie literara, muzica etc),realizându-se astfel o înţelegere cât mai completă a fiecărui domeniu artistic în parte şi o creştere a gradului de atractivitate a domeniului. Au fost imbinate muzica: performanţa muzicală, compoziţia şi aprecierea muzicii /teatrul: interpretarea dramatică, scrierea de scenariu /dansul: interpretarea dansului, coregrafia şi aprecierea dansului/designul vestimentar: elemente artistice şi culturale ale costumului. Valsul lui Eugen Doga (declarat de UNESCO a 4-a capodopera muzicala a sec. XX) devine pretext pentru a transcende spatiul si timpul, catre un univers al frumosului: vals pe ritm de iubire, in ton poetic: ,,vine tare de departe-n mine…tare de departe-n tine,, (Lucian Blaga). Parinţii au fost parteneri în realizarea momentului artistic.

           8. Descrieţi rezultatele obţinute în urma activității.

  • Activităţi de creaţie artistică cu vizibilitate judeteana
  • Premii şi distincţii  acordate de jurii sau comisii de specialitate cu vizibilitate judeteana
  • Participare la concurs de  importanţă naţională care are ca rezultat un produs artistic, concept teoretic
  • Aparitii in mass-media
  • Invitatii de a prezenta momentul altor parteneri educationali (gradinite, spectacole organizate de Primaria Mun. Calarasi)
  • Costume realizate de cadre didactice si elevi, cu costuri minime
  • Dezvoltarea relaţiilor de colaborare şi împărtăşirea experienţei pozitive între cadre didactice şi între colectivele de elevi pe care îi îndrumă;
  • Stimularea potenţialului artistic-creativ al elevilor prin intermediul altor discipline ( fizica, chimie, informatica, desen, religie etc.)
  • Formarea competentelor a sti, a sti sa faci, a sti sa fii, a sti sa devii.

      „ Voi sunteti partenerii nostri intr-un proiect care sa va asigure patru competente. Prima competenta este <<a sti>> care trebuie sa va determine sa invatati. A doua este foarte importanta pentru viata si este << sa stii sa faci>>. Aceasta trebuie sa va determine sa va aplecati mai mult spre activitatea practica. A treia competenta este << sa stii sa fii>>. Asta inseamna ca trebuie sa stii cine esti si sa vrei sa ajungi cineva. Iar a patra competenta este <<sa stii sa devii>>, adica trebuie sa invatati pe tot parcursul vietii. Acestea sunt cele patru competente pe care trebuie sa vi le transmita scoala.” Prof. dr. Constantin Tudor, inspector scolar general

     9. Precizaţi dacă elevii/profesorii/părinții şi-au manifestat dorinţa de continuare a acestei activităţi şi modalitatea în care puteţi asigura acest lucru.

Atât elevii cât şi profesorii, părinţii aşteaptă cu nerăbdare ca acest proiect educational sa prinda radacini, reprezentand o interventie benefica in viata scolii,  cu posibilitatea de dezvoltare/ continuare ulterioară a proiectului prin atragerea de noi parteneri şi prin crearea unor noi tipuri de activitati extracurriculare:

- Cerc structurat pe mai multe ateliere: dans, muzica, design, teatru, regie, literatura (coordonatori ai atelierelor sunt elevii care au participat la activitatea initiala, ca persoane-resursa);

- Gestionarea optima a resurselor puse la dispozitie in cadrul laboraoarelor de fizica, chimie, informatica, pentru realizarea montajului tehnic al activitatilor artistice implementate ( lasere de lumini, efecte luminoase cu ajutorul prismelor, sonorizare, gheata carbonica, baloane de sapun, fum);

- Realizarea de dramatizari, avand ca sursa de inspiratie povesti destinate prescolarilor, initiativa cu capacitati de autofinantare, onorand astfel, invitatia oficiala a institutiilor locale;

-  Participarea la momente artistice care sa sensibilizeze si sa cultive gustul pentru arte, cu scopul de a incuraja implicarea activa a tinerilor in cautarea si descoperirea frumosului din viata, natura, relatiile interumane si noi insine;

       10. Motivaţia propunerii activității ca fiind cea mai…(maximum ½ pagini): argumente ale cadrelor didactice, ale elevilor, ale părinților.

Da, avem nevoie de educatie artistica, pentru ca:

  • Urmăreşte nu doar crearea operei de artă, ci şi realizarea frumosului la nivelul profesiei, comportamentului, familiei, iar cultura estetică presupune dezvoltarea capacităţii de a percepe frumosul sub toate aspectele sale – natură, societate, cultură.
  • Oferă elevului posibilitatea să-şi formeze o imagine cât mai completă despre lume, să o pătrundă şi să o reconstruiască din punct de vedere estetic
  • Conservarea valorilor autentice, semnaland reorientarea tinerilor catre superficialitate, mentinand frumosul drept categorie estetica fundamentala dezvoltarii personalitatii creatoare ;
  • Scoala trebuie să nu  piardă din vedere latura afectivă şi frumosul, ca elemente intrinseci umanului;
  • Transformările produse în învăţământul românesc după 1989 generează necesitatea educării tinerilor, nu doar în plan intelectual, moral, religios, ci şi în plan estetic.
  • Necesitatea unei abordari inter si transdisciplinare, in vederea accederii unui nivel superior de intelegere a vietii.

B. Ataşaţi cele mai relevante mărturii ale elevilor/profesorilor/părinților referitoare la activitatea propusa

  • ,,Vreau sa va felicit sincer pentru intreaga evolutie a Colegiului “Barbu Stirbei” in Gala Liceelor Calarasene ,, – Isabella Grosu, Presedinte Asociatia Culturala Kadima, coordonator proiect.
  • ,,Doresc sa felicit Colegiul National ,,Barbu Stirbei,, pentru realizarea unui moment de creativitate de exceptie, impresionant, fiind unanim apreciat de juriu ca cea mai buna prezentare din cadrul proiectului Gala Liceelor Calarasene. Prin muzica, poezie, dans, costume, ne-ati facut sa plutim si sa vibram intr-o lume de vis, a frumosului si a dragostei. Alegerea valsului <<Gingasa si tandra mea fiara>>, una dintre capodoperele muzicale ale sec. XX, compus de romanul Eugen Doga, ne-a demonstrat ceea ce declara chiar compozitorul: <<Am descoperit ca oamenii n-au uitat sa viseze la muzica muzicala, sa se bucure, sa se vindece prin ea>>. Costumele superbe si gratia dansatorilor, precum si punerea in scena au creat un moment exceptional, de o sensibilitate rafinata. Bravo, felicitari!”- prof. Crangasu Mady, membru al juriului
  • ,, Acesta este doar un scurt mesaj de felicitare pentru momentul plin de culoare, sensibilitate si romantism pe care l-ati pus in scena cu ocazia concursului intre licee. O incantare pentru ochi si suflet, pornind cu costumele si continuand, desigur, cu punerea in scena, miscarea si muzica aleasa, momentul vostru va ramane unul mereu de inspiratie dar si greu de depasit in competitiile urmatoare! Bravo, din toata inima! Succes si tot atata energie in incercarile ce vor veni!,,-Pusa Cnal, profesor Liceul Teoretic ,,Mihai Eminescu” Calarasi
  • ,,Minunat! Implicare totala a profesorilor, elevi frumosi, talentati si motivati, creativitate pentru costume si coregrafie”. –Soare Daniela, membra a juriului, actrita, director la GPP.nr.1 ,,Tara Copilariei,, Calarasi
  • ,,Am urmarit cu placere un spectacol plin de rafinament si bun gust. Sunt impresionata ca acesti liceeni pot pune atata pasiune intr-un dans de societate plin de stil si eleganta. Stiam despre adolescenti ca iubesc dansul modern, street-dance-ul si danseaza numai pe aceste ritmuri. Am observat cu surprindere ca au dansat cu placere vals si s-au straduit ca intreg  spectacolul prezentat sa fie la inaltime. Felicit in mod special pe indrumatorii lor,   d-nele prof. Adriana Cristache si Marilena Decu, care pun pasiune si suflet in tot ceea ce fac, iar elevii dumnealor vad acestea si se straduiesc sa nu le dezamageasca, sa fie la inaltime.

Acest spectacol de muzica si dans, sunt convinsa ca ar fi placut si apreciat si de micii nostri spectatori, prescolarii din gradinita.

De aceea adresez invitatia acestor tineri talentati, condusi de inimoasele lor profesoare, de a prezenta acest spectacol minunat si in unitatea noastra prescolara. Va asteptam cu placere! – Stana Andronescu, director Gradinita cu Program prelungit Step by Step Calarasi

  • Postarile de pe retelele de socializare, a videoclipului cu momentul de creatie artistic, au adunat in scurt timp, aproximativ 5400 de vizualizari, iar impresiile nu au intarziat sa apara. Ilie Maria Cosmina, eleva in clasa a XII a, si sustinatoare a liceului nostru, a descris astfel spectacolul la care a luat parte: ,,Acesta este momentul care ne reprezinta pe noi, elevii si profesorii de la Colegiul National ,,Barbu Stirbei,,. Un moment de nota 10, oameni frumosi si copii talentati! Coordonatorii au facut o treaba excelenta. Asta inseamna performanta, traditie, daruire, implicare. Bravo, Barbu Stirbei! Am fost, suntem si vom fi pe primul loc in tot ce facem!”.
  • Printre persoanele care au apreciat momentul artistic se afla si Marius Gavrila, impresar si fondator al conceptului,, Mix Music”si fotograful Andrei Rotaru, care a filmat momentul si l-a adaugat pe pagina sa oficiala.
  •  Ne-am bucurat de o multime de aprecieri si felicitari din partea spectatorilor, care si-au expus parerile pe Facebook: ,,Superb! Felicitari tinerilor pentru munca si profesorilor pentru implicare!!” Felicitari tuturor! Un moment foarte emotionant!, Colegiul National ,, Barbu Stirbei”, un  moment deosebit, emotionant si foarte frumos. Cei mai buni!!”
  • Intregul spectacol a reunit oameni cu suflete frumoase care au lucrat impreuna pentru a incadra intr-un spectacol de lumini si umbre pretextul iubirii si al binelui. Toata munca si efortul depus s-au metamorfozat intr-o sclipire de lumini care a invadat sufletul nostru, al spectatorilor. In doar cateva minute ne-am schimbat starea de spirit. Mi-as dori si pe viitor astfel de activitati, in care sa se evidentieze latura frumoasa a culturii, a educatiei si a experientei. Vreau sa particip.” – Chioseaua Madalina – cls. a XI -a- CNBS
  • Acest spectacol a fost peste asteptarile mele. Am fost impresionat si incantat, pe viitor vreau sa particip si eu la aceasta actiune in cautarea binelui si a iubirii care a culminat cu spectacolul extraordinar . –Radu Vladut – cls.a a XI-a – CNBS
  • ,, A fost un moment extarodinar, magic! Am descoperit ca avem copii minunati, care se pot transforma in artisti si ne pot surprinde in mod placut cu prestatia lor. Pentru cateva clipe am crezut ca scena este desprinsa dintr-o poveste: luminile, muzica, efectele speciale, costumele…Toate ne-au ajutat sa calatorim acolo… in basmul lor… un basm care a inceput cu ore multe de repetiti, cu crearea costumelor si cu momente haioase si frumoase alaturi de toti cei implicati. 10…10…10…sunt note care rasplatesc elevi minunati si doi profesori coordonatori implicati si dedicati! Felicitari tuturor! – Marcela Popescu, parinte al unui elev implicat in actiune.
  • ,,Un moment deosebit, emotionant si foarte frumos. Felicitari, Colegiul National ,,Barbu Stirbei,,! Felicitari doamnelor profesoare care au coordonat activitatea. Foarte buni.”

Nicoleta Dumitru, parintele unui elev de la Scoala Gimnaziala ,,Nicolae Titulescu,, Calarasi

  • ,, Ati cantat, ati dansat foarte bine, felicitari elevilor Colegiului National ,,Barbu Stirbei”! Modul de cooperare dintre elevi m-a impresionat foarte mult. Sunteti o adevarata echipa. Felicitari coordonatorilor, ati facut o treaba excelenta. M-ati convins, voi veni la acest liceu!”-Bianca Dumitru, eleva Scoala Gimnaziala ,,Nicolae Titulescu,, Calarasi
  • Actiunea care mi-a placut cel mai mult in saptamana Scoala Altfel a fost “Iubirea si frumosul ca forme de manifestare a sinelui”. Mi-au placut activitatile pe ateliere. Cred ca putem aborda tema si din perspectiva  altor discipline , precum  fizica sau chimie. Mi-as dori sa particip la urmatoarele activitati.” Carnu Anne-Mary- cls a X-a
  • “Ne-am simtit minunat atat in activitatile premergatoare, cat si pe scena. Am invatat multe intr-un timp foarte scurt. O experienta extraordinara. Imi doresc din tot sufletul ca acest proiect sa continue.” – Bogdanovici Alina-clsa aX-a – eleva implicata in activitate
  • “Daca exista un moment care sa fi declansat in mine trairi tumultoase si fior, daca exista un moment care sa fi infiripat in strafundurile unor resorturi afective foamea de frumos si de viata, cu siguranta acela este demersul propus de Colegiul National “Barbu Stirbei”, care isi propune intr-o maniera inedita, dar rasunatoare, sensibilizarea omului si reorientarea lui catre Centru, catre valori autentice si emotii pure in vederea accederii unui nivel spiritual superior si a largirii perspectivei asupra vietii si a societatii. Momentul artistic al acestui liceu devine o adevarata lectie de viata, mijlocita prin intermediul unui spectacol care restaureaza setea nestavilita de a transcende efemerul, in cautarea perpetuua a adevarurilor primordiale, arta devenind singura punte de comunicare intre trup si spirit si singura solutie de evadare dintr-o societate dominata de materialism si mediocritate.” Tuta Alexandra Ioana, clasa a Xa –eleva implicate in activitate.

    Proba speciala sustinuta de Colegiul National ,,Barbu Stirbei”, din cadrul activitatii  ,,Gala liceelor”, a avut ca nucleu una dintre legile elementare ale umanitatii: aceea a iubirii. Mitul androginului, cel al gasirii ,,sufletului pereche”, a fost polarizat in decursul desfasurarii intregului moment artistic.

       ,,Iubirea este atitudinea de fond care trebuie să îl caracterizeze pe om. Mai mult decât cunoaşterea celuilalt sau cunoaşterea proprie este necesară iubirea. De multe ori, ca să cunoşti mai bine pe cineva, trebuie cu adevărat să îl iubeşti”, asa cum Emil Dumea sustine. Proba colegiului a constat, asadar, in transpunerea asertiunile anterioare in arta, prin prisma dansului. Este uluitoare asonananta existenta intre purul instinct al iubirii si miscarile ritmate ale corpurilor celor ce se invaluie intr-o anumita mantie armonioasa din punct de vedere melodic. Pozitia coloanei vertebrale este influentata de activitatea cerebrala concretizata prin receptarea diverselor unde sonore, ceea ce le permite mimilor sentimentului respectiv manifestarea trairilor de o profunzime inimaginabila.

        Contemporanismul a ajuns in stadiul in care latura estetica a vietii are o relevanta insemnata. Iar ceea ce dansul subliniaza este insasi aceasta nevoie a frumosului, caci, da,  oamenii au nevoie mai mult ca niciodata sa se infrupte  din amalgamul pasilor calauziti de o sonorizare perfecta, totul cu scopul de a parasi profanul si de a se apropia de sacru, de a renunta la stresul acumulat de-a lungul timpului, chiar si pentru cateva momente. Toata aceasta evadare prin prisma esteticului poate deveni palpabila in momentul in care artistii renunta la mastile ce le sunt caracteristice si lasa ca frumosul egourilor proprii sa se completeze cu cel vizibil, o presiune sublima sesizandu-se in insesi cutiile lor toracice.

        Pentru a-i deslusi misterele momentului artistic creat este necesara o contemplare dincolo de acest ,,sclipici” al actantilor la spectacolul ce are loc pe scena si, de asemenea, o corelatie verosimila intre estetic, intre aparenta si esenta. Este vorba de tendinta generală de-a profana frumosul si de-al marginaliza, un curent estetic iconoclast, cum îl numeste filozoful britanic Roger Scruton. Aceasta se datoreaza faptului că frumosul ne impune o anumită etică si acolo unde apare ne îndeamnă la o schimbare de atitudine morală pe care tot mai putini sunt aceia dispusi s-o facă. Pentru ca recunoasterea frumusetii cere în primul rând renuntarea la egocentrism si la narcisismul rampant caracteristic zilelor noastre. Ori aceasta nu se poate obtine fără oarecare efort si fără a accepta cu reverentă rolul modest ce ni s-a alocat în universul misterios si fără de sfârsit fată de care noi reprezentăm atât de putin.

       A dansa si a canta atunci cand iubirea este cea care coordoneaza intreaga spiritualitate interioara a umanitatii echivaleaza cu un act al patrunderii treptate in cadrul sacrului. In ideea anterioara poate fi concentrata intreaga conotatie a momentului artistic al colegiului. Ceea ce a fost hasurat prin tabloul conceput are legatura cu o multumire cu sinele propriu, multumire ce isi are radacinile atat intr-o gandire sanatoasa, cat si intr-un corp sanatos, asa cum latinii sustineau: ,,mens sana in corpore sana”.

Dragu Oana, clasa a X-a C

MESAJUL MOMENTULUI ARTISTIC

       Un grup de tineri adolescenti se distreaza , canta pe ritmuri moderne si gasesc din intamplare o cutie in care  descopera un ceas foarte vechi. Initial ceasul este stat dar  atunci cand copiii il ating el incepe sa mearga si ii  transporta intr-o alta lume incarcata de frumos, culoare,  sensibilitate, delicatete, iubire, muzica. Aici ei asista la o frumoasa poveste de dragoste si sensibilizati de intraga  atmosfera concluzioneaza ca iubirea e eterna, si prin iubire  omul devine intotdeauna mai frumos, mai bun, ca dragostea  poate schimba chiar si niste tineri rebeli in fiinte  delicate si incarcate de sensibilitate.  Renunta de asemenea  la ritmurile actuale si canta motivul melodic din poveste,  sugerand ca fiecare dintre ei isi doreste sa traiasca o  asemenea poveste de dragoste.

“Conceptul iubirii, aflata sub chipul unei logodne mistice a profanului cu sacrul, capabila sa initieze omul si sa il reorienteze catre transcenderea efemerului si a palpabilului, se afla in raport de interdepenta cu notiunea timpului ca lege organica primordiala a firii, povestea pusa in scena de Colegiul National „Barbu Stirbei” devenind o expresie a eternizarii clipei prin intruziunea frumosului si a artei drept unica alternativa in vederea exonerarii. Decorul feeric debuteaza prin componenta ludica, ritualica a dansului, aflata sub imperiul modernitatii si al contemporanismului, copiii fiind asociati cu indivizii initiati, cu dimensiunea privilegiata a umanitatii, carora Destinul le ofera o farama din tainele sale : jocul hazardului ii conduce catre o cutie in care descopera un ceas foarte vechi, acesta putand fi asimilat cu elementul unor timpuri mitice, caracteristice conceptului de „illo tempore” al basmului, aceasta secventa devenind specifica mitologiilor primordiale. Daca la inceput ceasul nu este functionabil, ilustrand eternitatea spiritului in raport cu efemerul individului, resorturile afective ale tinerilor ii declanseaza vraja, acesta fiind capabil, printr-un paralelism de factura spatio-temporala, sa ii introduca intr-un univers alternativ, vegheat de iubire, frumos, culoare, muzicalitate si nu intr-o ultima instanta, dans. Acestea reorganizeaza astfel haosul primordial, devenit laitmotiv al unei societati dominate de mediocritate si superficialitate, care minimalizeaza substraturile creatoare ale fiintei umane. Pasii de dans se convertesc, in acest sens, intr-o masura brahmanica de dominare a materiei spatio-temporale, dansul dobandind atuul de a restructura si reesentializa Universul, prin ingemanarea armonioasa a ritmurilor sacre cu iubirea.

            Concluzionand, tinerii nu numai ca asista la o remarcabila poveste de dragoste, dar capata inclusiv statutul de protagonisti, prin prisma lor fiind evocata ideea translatiei  cronotopului, in virtutea accederii unui nivel spiritual superior, aflat sub simbolul iubirii si al frumosului. Toate acestea au ca scop valorificarea dragostei drept componenta fundamentala a firii, capabila sa ofere omului nemurirea, simtirea autentica, fiindu-i corelat conceptul de frumos, de armonios, de echilibrat, concept cu puternic impact de metamorfoza asupra celor ce penetreaza salasul trairilor. Adolescentii isi doresc sa traiasca o poveste de dragoste similara, care sa ii ajute sa evolueze ca un tot unitar, sa isi dezvolte eul abisal, aflat inca in intunericul necunoscutului sub chipul materialului dezorganizat, haotic, ce poate fi reconsolidat si redefinit doar prin intermediul dansului si al „cuvintelor potrivite””.

Alexandra Tuţă, clasa a X-a D

C. Atașați ”dovezi” ale activității (fotografii, filme, documente etc.)

IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI

IUBIREA CA FORMA DE MANIFESTARE A SINELUI

FISA ACTIVITATII