Understanding Conflict and Artistic Approaches to Peacebuilding, 2010 – 2011

Understanding Conflict and Artistic Approaches to Peacebuilding

Proiect bilateral ROMANIA-BULGARIA, in cadrul Programului ACES

(Academy of Central European Schools), 2010-2011

ACES

Acest site realizat de catre elevi participanti in proiect este un instrument eficient de răspândire a cunoştinţelor din proiect, in randul elevilor, profesorilor si publicului larg. Site-ul cuprinde realizarile si rezultatele obtinute in urma desfasurarii activitatii in cadrul Programului ACES, a proiectului de parteneriat bilateral Romania-Bulgaria in perioada 15 septembrie 2010 – 1 martie 2011.

Trăim într-o lume plina de diferenţe – de ideologie, sisteme de credinta, etnie, sociale şi de valori culturale. Aceste diferenţe sunt naturale, dar pot deveni baza pentru conflicte. În cadrul acestui proiect participantii au primit mai multe cunoştinţe si informatii despre ceea ce se întâmplă in jurul lor.

Proiectul a urmarit sa dezvolte o identitate proprie a tinerilor în Europa si promovarea ideii că oamenii şi comunităţile pot trăi împreună în pace în Uniunea Europeană. Proiectul a oferit participantilor modalitati de promovare a transformarii la elevi prin experienţe de invatare noi (Conflict Resolution & Peer Mediation Trainings), ajutându-i să dezvolte noi modalităţi de a vedea, vorbi şi răspunde la ceea ce se petrece in jurul lor. Participanţii, prin metode creative au invatat cum sa-i ajute pe elevi să abordeze conflictele, sa inteleaga cauzele aparitiei lor, sa le rezolve, sa medieze conflicte intre colegi. Conflictele pot fi o forţă pozitivă pentru schimbare în cazul în care sunt rezolvate creativ şi fără violenţă.

Prin această cooperare participanţii au obtinut o perspectiva noua privind conflictele şi posibile soluţii, sunt motivaţi să reflecteze asupra propriilor acţiuni. Un element suplimentar de experienţa de învăţare a fost utilizarea limbii engleze pentru comunicarea cu partenerii. Acest proiect se bazează pe convingerea că pacea este posibilă, că nu există pace fără justiţie, şi că teatrul participativ (Forum Theatre) este cel mai puternic instrument de transformare si sprijin al copiilor şi tinerilor pentru a descoperi posibilităţile de realizare a unei armonii durabile. Incheierea oficiala a proiectului si evaluarea activitatii desfasurate a avut loc in cadrul conferintei internationale ACES Academy, Praga, 29 martie – 1 aprilie 2011.

Coordonator de proiect,

Prof. Dinca Marinela